BATAT NADZIEWANY
104.jpg


45 min | źródło: potasu, fosforu, magnezu, żelaza, witamin z grupy B | źródło fitozwiązków: luteina | posiłek: węglowodany + tłuszcze | 2 porcje


Hot dogi to jedna z tych potraw z wczesnej młodości, które szczególnie sentymentalnie nam się kojarzą. Do tej pory wspominamy jedną z naszych randek, na której to Bartek do filmu zaserwował hot doga z... całej bagietki. Tak, dobrze przeczytaliście. Może dlatego ten obraz pół metrowego hot doga tak nam utkwił w głowach i kiedy któregoś dnia zastanawialiśmy się, co przyrządzić z resztek, wpadliśmy na pomysł batatowego hot doga.

Tą zdrową wariację na temat popularnego fast foodu możecie nadziać dowolnymi warzywami i zapiec w piekarniku. W naszej wersji robotę zrobił przede wszystkim sos z dodatkiem anchois oraz sałatka z rukoli z kiszonym burakiem.

Sam batat nie pełni tylko funkcji bułki, ale i źródła wartości odżywczych. Pomarańczowe bataty zawierają karotenoidów oraz wielu związków mineralnych, np. wapń, fosfor, potas, magnez, siarkę, żelazo, sód czy jod. Dodatkowo mogą być też dobrym źródłem węgli dla osób z insulinoopornością.



Składniki

2 średniej wielkości bataty / awokado / pomidor / 2-3 garści rukoli / 1-2 kiszone buraki / 2 ząbki czosnku / kawałek parmezanu / oliwa z oliwek / 4 łyżki majonezu* / łyżeczka musztardy dijon / 2 filety anchois / łyżka soku z kiszonych ogórków** / łyżeczka masła*** / czosnek niedźwiedzi / sól i pieprz do smaku 

u nas sprawdził się Vege Majo*
lub soku z cytryny**
opcjonalnie***

Zanim zaczniesz

Umyj i wydrąż bataty (małym ostrym nożem, wzdłuż całego batata wytnij trójkąt o głębokości 2-3 cm). *
Umyj pomidora i rukole.
Obierz czosnek i jeden ząbek pokroju w cienkie plastry.
Awokado, pomidora, kiszone buraki i parmezan pokrój w cienkie plastry.
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni, wyłóż blachę papierem do pieczenia.

Krok po kroku

BATATY
01/ Wydrążone bataty ułóż na blaszce do pieczenia, do środka włóż odrobinę masła** i plasterki czosnku. Całość posyp solą, czosnkiem niedźwiedzim i polej delikatnie oliwą z oliwek. Włóż do rozgrzanego piekarnika na 40-45 minut (sprawdzaj czy bataty są już miękkie w ich najgrubszym miejscu). 

SOS
02/ Do blendera włóż: majonez, musztardę, sok z kiszonych ogórków, anchois, ząbek czosnku- zblenduj na gładki sos, dodaj sól i pieprz do smaku.

SAŁATKA
03/ Do miski wrzuć: rukolę i buraki kiszone, dodaj 1 łyżkę sosu + 1 łyżkę oliwy z oliwek + sól i pieprz do smaku. Dokładnie wymieszaj.

NADZIEWANIE
04/ Wyciągnij bataty z piekarnika i daj im 2-3 minuty na odparowanie. 

05/ Do każdego z batatów wsadź: kilka plastrów pomidora, kilka plastrów awokado, kilka plastrów parmezanu, sałatkę z rukoli i sos.

Smacznego!



Na marginesie

* nie wyrzucaj wydrążonych części, upiecz je jak frytki :)
**opcjonalnie


do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl