Szukaj

Blanszowana brukselka z pieczarkami + smażone pomidory

Bartek, 21 listopad 2020
Blanszowana brukselka z pieczarkami + smażone pomidory

40-50 min. | źródło: kwasu foliowego, potasu, antyoksydanty: likopen | 2 porcje


Kto nigdy nic złego nie powiedział o brukselce, niech podsienie rękę do góry. Jesteśmy przekonani, że każdy z nas ma trudną relację z brukselką. Dla niektórych być może stała się początkiem młodzieńczego buntu, gdy z uporem była omijana w trakcie obiadu, a następnie stawała się powodem, dla którego mama odmawiała deseru. Niektórzy do dzisiaj na widok małej, zielonej główki wzdrygają się i przechodzą na drugą stronę marketowej alejki.

Chcemy Ci pomóc poradzić sobie z dziecięcą zmorą. Dlatego przygotowaliśmy brukselkę w zupełnie nowej, jesiennej odsłonie brusselssprouts #foodbybh. Nasza kapustka wychodzi aromatyczna, smaczna, a z sosem ze smażonych pomidorów zamienia się w danie, że palce lizać!

#veggies Brukselkę gotuj krótko na parze lub blanszuj na oleju, wtedy zachowa pełnię swoich właściwości. Musisz wiedzieć, że jest to warzywo o działaniu przeciwnowotworowym oraz świetne źródło kwasu foliowego dla kobiet w ciąży. Pomidory, z których przygotujesz pyszny sos – polecamy odmianę Lima – są bogatym źródłem likopenu. To silny antyoksydant, który zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób krążenia oraz poprawia trawienie i wzmacnia odporność.

Brukselka, aromatyczny sos pomidorowy i pyszny stek z kalafiora - bohater niedzielnego obiadu - to naprawdę królewska uczta #autumndinner #vegan. Przygotuj ją dla swoich bliskich oraz dla gości, a na pewno zbierzesz wiele komplementów #sundaychill. Przekonaj się, jak na brukselkę w nowej odsłonie reagują Twoi znajomi i przyjaciele.

Sfotografuj ich reakcję i pochwal się na Facebooku lub Instagramie. Pamiętaj nas oznaczyć #bodyhero, lubimy obserwować, jak gotujesz z naszych przepisów!



Składniki

4-5 garści brukselki (200-300gr) / opakowanie pieczarek / 2 duże pomidory* / 2 garści szpinaku / 2 garści oliwek / 2 ząbki czosnku / 2 łyżki oleju kokosowego** / łyżka przyprawy warzywko *** / łyżka octu jabłkowego / sól, pieprz do smaku

do smażenia najlepiej sprawdza się Lima*
lub innego tłuszczu do smażenia**
u nas królują naturalne przyprawy Cayeene***

Zanim zaczniesz

Umyj warzywa. Przygotuj dwa garnki (mniejszy i większy).

Krok po kroku

01/ Pokój warzywa: pieczarki w plastry, brukselkę na pół, pomidory w ósemki. Czosnek posiekaj.

02/ Rozgrzej garnki z olejem kokosowym* na małej mocy palnika. Do mniejszego garnka wrzuć czosnek i pomidory, podsmaż i zostaw na 10 mini po przykryciem. Dodaj: szpinak garść oliwek, sól, pieprz (do smaku) oraz ocet, wymieszaj. Zmniejsz moc palnika i pozostaw pod przykryciem na kolejne 5 minut. 

03/ Do większego garnka wrzuć pieczarki, podsmaż aż puszczą wodę. Dodaj brukselkę, sól, pieprz oraz warzywko, wymieszaj. Zmniejsz moc palnika i zostaw pod przykryciem na 15 minut.

To idealny dodatek warzyw do białek (mięso, jaja, ryby) lub węglowodanów (kasze, ryż, dobrej jakości pieczywo). W wersji vege idealne ze stekiem z kalafiora :)


Na marginesie

* lub innym tłuszczem do smażenia

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów