Szukaj

Brownie z batatów

Bartek, 12 grudzień 2020
Brownie z batatów

40 minut + 45 minut pieczenia | źródło:  wit. A, cynku, potasu, magnezu, antyoksydanty: karotenoidy | źródło błonnika | posiłek: węglowodany | 1 okrągła blaszka

Koniec jesieni #autumn to czas, gdy każdy marzy o czymś słodkim i do popołudniowej kawy, herbaty, na podwieczorek, lunch i śniadanie… Umówmy się, jesienią zawsze jest ochota na słodkie! Dlatego dobrze mieć w zanadrzu, w rękawie, w przepiśniku albo w telefonie kilka zdrowych, mega słodkich przepisów. W BodyHero regularnie eksperymentujemy w kuchni, dlatego chętnie dzielimy się z Tobą naszymi pomysłami na słodką końcówkę jesieni #foodbybh.

Jeśli lubisz mięciutkie i słodkie bataty, wyraźny, przyjemny posmak kokosa i cynamon, polubisz również nasze brownie! #autumncake Czy wspominaliśmy już, że ciasto wychodzi obłędnie czekoladowe dzięki dodatkowi kakao? Nasza Fasolka uwielbia je jeść, więc jeśli masz ochotę przygotować coś słodkiego i zdrowego dla swojej pociechy, odpalaj blender i do dzieła! Nasze brownie z batatów to ciasto bez mąki pszennej! #glutenfree

Asia, która jest autorką przepisu, mówi, że gdy masz za sobą gorszy dzień i potrzebujesz rozładować emocje, blendowanie dyni i batatów działa doskonale! Jeśli czujesz, że wysiłku było za mało, poczekaj na mieszanie! Ten przepis pomoże Ci zachować formę #kitchenfit i humor każdego jesiennego dnia!

Pamiętaj, że pieczone warzywa są ekstra zdrowe. Zawierają dużo błonnika, wspierają pracę jelit i usprawniają perystaltykę. Poza tym pieczone warzywa dbają o Twoją trzustkę – zapobiegają wyrzutom insuliny. Jeśli ktoś w Twojej rodzinie cierpi na insulinooporność lub ma problemy z cukrem, ciasto z batatów to niezwykle smaczna alternatywa dla tradycyjnego brownie. Co więcej, bataty to prawdziwa bomba witaminowa. Nie bez powodu bataty nazywane są „ziemniakami młodości”. Może dlatego Asia tak chętnie podaje to ciasto Bartkowi? Czy wiesz, że możesz umieścić masę na brownie w foremkach na muffinki i stworzyć własne zdrowe batatowo-dyniowe brownie muffinki? Zwracaj tylko baczną uwagę na czas pieczenia!

A Ty kiedy najchętniej robisz brownie? Gdy chcesz poprawić sobie humor (wtedy chowasz się z ciastem w łazience), czy gdy Twoi bliscy potrzebują przytulenia przez pyszne jedzenie? Daj nam koniecznie znać. Pokaż swoje fotki na Facebooku lub Instagramie i pamiętaj #bodyhero!



Składniki

2 duże bataty / 1/2 dyni* / 1 świeża figa**/ 3 śliwki*** / 1/2 szklanki mleka kokosowego**** / 2 łyżki oleju kokosowego / 5 jajek***** / 1 i 1/2 szklanki cukru kokosowego / 4 łyżki mąki jaglanej / 4 łyżki mąki kokosowej / 5 łyżek kakao / łyżeczka cynamonu / szczypta soli himalajskiej

*u nas sprawdziła się Hokaido
**może być też suszona, upewnij się tylko, że nie zawiera siarki
*** śliwki też mogą być suszone :)
**** lub inne roślinne
***** od szczęśliwych kurek

Zanim zaczniesz
Przygotuj: blender do mielenia oraz okrągłą blaszkę do pieczenia. Umyj i obierz warzywa. Umyj owoce. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni z termoobiegiem. Wysmaruj blaszkę olejem kokosowym.



Krok po kroku

01/ Bataty i dynię pokrój w większa kostkę i ugotuj na parze (mogą pozostać lekko al dente).

02/ Do kielicha blendera włóż ugotowane bataty i dynię, śliwki, figę, olej i mleko kokosowe. Zblenduj na kremową masę.

03/ Jaja ( w całości) ubij na pianę, dodaj masę z batatów i dyni- wymieszaj do połączenia się składników w puszystą masę.

04/ Do uzyskanej masy dodawaj powoli, łyżka po łyżce suche składniki.

05/ Masę wlej do przygotowanej wcześniej blaszki do pieczenia*.

06/ Piecz 45-55 minut w temperaturze 180 stopni (termoobieg, grzanie góra i dół).


Na marginesie

* spód możesz wyłożyć papierem do pieczenia, boki posmaruj olejem kokosowym

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów