Szukaj

Czerwona kapusta z chili

Bartek, 13 luty 2020
Czerwona kapusta z chili

do 1h | 2 osoby | źródło: potasu, siarki, wapnia, fosforu, sodu i magnezu | źródło witamin C, A , E oraz witamin z grupy B

Kiedy szaro za oknem, koloru i uśmiechu szukamy na talerzach. Idealnie
sprawdza się tu czerwona kapusta z chilli. Paletą barw przypomina niebo wokół
zachodzącego słońca, mieszanka przypraw przytuli Cię od środka, a prostota
wykonania w duchu less is more zachęca do wypróbowania przepisu!

Kapusta jest warzywem pełnym minerałów i witamin. Wysoka dawka żelaza, miedzi i magnezu w towarzystwie witaminy C jest dobrym wsparciem organizmu w walce z anemią, a w szczycie sezonu przeziębień taki koktajl wartości odżywczych będzie jak mocny prawy sierpowy dla wszystkich bakterii i wirusów. Do tego duże stężenie siarki i witamina A zadbają o kondycję włosów, cery i paznokci. W sferze beauty przydatne będą również antocyjany- fitozwiązki którym czerwona kapusta zawdzięcza swoją piękną, modrą barwę. Główne ich zadanie to usuwanie wolnych rodników czyli hamowanie procesów starzenia. Antocyjany mogą również korzystnie wpłynąć na stężenie cholesterolu we krwi czy też poprawić wrażliwość komórek na działanie insuliny. Czerwona kapusta łączy w sobie moc składników odżywczych warzyw kapustnych z antyoksydacyjnymi właściwościami roślin czerwonych. Związek idealny dla zdrowia i urody!

Jak do tego wszystkiego dodamy jeszcze odrobinę słońca Ameryki Południowej-
ojczyzny papryczki chili, która stosowana wewnętrznie poprawia trawienie i
rozgrzewa- uhu ha zima już nie będzie taka zła! Szukasz więcej rozgrzewających przepisów, zajrzyj tutaj:

przepis na dynię pieczoną na ostro -



Składniki

1 główka czerwonej kapusty / 1 cebula / 1 papryczka chilli* / 2 łyżki masła**
1⁄2 cytryny*** / sól i pieprz cayenne

opcjonalnie
lub jalapeno*
4 łyżki oleju kokosowego**
ocet jabłkowy też się sprawdzi***


Zanim zaczniesz

Przygotuj duży żeliwny garnek. Obierz cebulę, oczyść papryczkę z pestek.

Krok po kroku

01/ Poszatkuj kapustę, cebulę pokrój w drobne piórka, papryczkę pokrój w
drobną kostkę.

02/ Rozgrzej garnek i rozpuść w nim masło.* Wrzuć pokrojoną na drobne piórka
cebulę. Posyp solą. Doprowadź do zeszklenia, mieszając na średnim ogniu.

03/ Do zeszklonej cebuli dodaj poszatkowaną kapustę i papryczkę. Dodaj sól, sok
z cytryny***, dokładnie wymieszaj.

04/ Duś pod przykryciem na małym ogniu, co jakiś czas mieszając do momentu
aż kapusta będzie miękka.

05/ Dodaj pieprz do smaku**

Na marginesie
* zamiast masła możesz użyć oleju kokosowego
** spróbuj pierw czy poziom ostrości nie jest już dla Ciebie wystarczający,
papryczka powinna puścić już swoje soki ;)
***zamiast soku z cytryny możesz użyć octu jabłkowego

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów