Szukaj

JAJA NA SZPINAKU

Bartek, 3 kwiecień 2021
JAJA NA SZPINAKU

10 min | źródło: wit. A, E, D, K oraz wit. z grupy B, żelaza, fosforu, potasu, wapnia, magnezu, cynku, selenu | źródło fitozwiązków: beta-karoten, luteiny, zekastyny | posiłek: białko, tłuszcz, warzywa | 1 porcja


Jajka nieczęsto goszczą w naszej diecie, ale jak już mamy zaserwować je na śniadanie, to w wydaniu jajek na szpinaku. Zanim jednak trafią na nasze talerze, staramy się wybrać w sklepie te najwłaściwsze dla nas i dla zwierząt, czyli od kur z wolnego wybiegu. Kura żyjąc w dobrych warunkach, w zgodzie ze swoją naturą, da jajka pełne wartości odżywczych, a nie te napakowane chemią.

Pisząc o wartości odżywczej jajek, mamy przede wszystkim na myśli:

  • dużą zawartość witamin A, E, D i K oraz tych z grupy B,
  • obecność takich składników mineralnych jak: fosfor, potas, sód, wapń, żelazo, magnez, cynk, selen i miedź,
  • optymalną zawartość tłuszczów,
  • beta-karoten i luteinę, które chronią oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, a których jajka są świetnym źródłem.

Warto pamiętać, że te wszystkie dobrodziejstwa znajdują się w żółtku, dlatego przy przygotowywaniu leniwego śniadania pamiętajcie, żeby go nie ścinać!



Składniki

2 garści szpinaku / 2 jaja* / parmezan / papryczka chili / 1/2 awokado/ oliwa z oliwek** / sól i pieprz

od "szczęśliwych" kur*
lub inny tłuszcz do smażenia**

Zanim zaczniesz

Umyj szpinak, pokroju papryczkę, zetrzyj parmezan.
Przygotuj patelnię.

Krok po kroku

01/ Na małej mocy palnika rozgrzej patelnie z kilkoma łyżkami oliwy z oliwek.* 

02/ Na rozgrzaną oliwę wrzuć szpinak, wbij jaja, dodaj paprykę, posyp parmezanem, pieprzem i solą do smaku.

03/ Smaż pod przykryciem przez około.....

04/ Podawaj z połową awokado.**

Smacznego jaja!


Na marginesie

* lub innego tłuszczu do smażenia
** opcjonalnie

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów