KANAPKI BEZ CHLEBA
112.jpg

5 min | źródło: wit. C, A, E oraz wit. z grupy B, sodu, potasu | źródło fitozwiązków: beta-karoten | posiłek: białko, tłuszcz, warzywa | 1 porcja


Kanapki bez chleba? Kto to widział! A jednak da się i, co więcej, warto! Nie jesteśmy wrogami pieczywa (w końcu kochamy np. nasz przepyszny chleb gryczany), ale staramy się jeść śniadania białkowo-tłuszczowe i nie łączyć w jednym posiłku białek i węgli. Co za tym idzie - kanapki na śniadanie tylko bez pieczywa.

Ten przepis czyni to absolutnie wykonalnym. Zamiast chleba dajemy paprykę, uzupełniamy hummusem, szpinakiem, pomidorem i ogórkiem kiszonym, a obok kroimy w słupki marchewkę. Odżywcza bomba gotowa!

Dzięki braku węglowodanów nie poczujcie też spadku energii po godzinie, bo takie śniadanie nie spowoduje dużego wyrzutu insuliny. Czyli robicie dobrze i Waszej głowie, i ciału!



Składniki

1 papryka czerwona* / hummus** / ogórek kiszony / garść szpinaku / pomidor / 2 małe marchewki / sol i pieprz 

lub w innym kolorze*
kupując zwróć uwagę czy w składzie nie ma cukru**

Zanim zaczniesz
Umyj dokładnie warzywa. Paprykę przekrój na pół, wydrąż gniazdo pestek, a następnie pokrój na 4 lub 6 "łódeczek"- to będzie podstawa kanapek :). Marchewki pokroju w cienkie słupki, ogórka kiszonego i pomidora w cienkie plastry.

Krok po kroku

01/ Do każdej łódeczki z papryki nałóż łyżeczkę hummusu, kilka listków szpinaku, plaster pomidora i plaster kiszaka. Posyp solą i pieprzem do smaku.

02/ Do małej miseczki nałóż 2-3 łyżki hummusu- do maczania marchewek.

Smaczneg!



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl