Szukaj

PANCAKES

Bartek, 22 październik 2020
PANCAKES

30 min |  źródło: błonnika | węglowodany | 3 porcje

Niedziela to idealny czas na leniwe, rodzinne śniadanie. Jeśli tak jak my kochasz świeże, sezonowe owoce i zawsze masz ochotę na coś słodkiego, pokochasz ten przepis! To pomysł w stylu #bodyhero, jest więc tak jak lubimy najbardziej: nieziemsko smacznie i jednocześnie naprawdę zdrowo (win-win)!

Przygotuj dla swojej rodzinki pyszne pancakes w iście health&friendly amerykańskim stylu. Nasza propozycja #foodbybh to idealne połączenie pulchności i chrupkości, któremu trudno się oprzeć! Pszenną mąkę zastąpiła w naszych placuszkach bezglutenowa mąka ryżową #glutenfree, a tradycyjny cukier jego kokosowy odpowiednik. Jest słodko, kokosowo i pysznie! Jeśli naprawdę kochasz czekoladowy smak, możesz dodać łyżkę naturalnego kakao do przepisu, by otrzymać obłędnie kakaowe placuszki i dodatkową porcję magnezu.

Wiesz, że do naszych helaty pancakes możesz dodać sos czekoladowy z tego przepisu? Posyp placuszki dużą ilością owoców – malin, borówek, truskawek, kawałkami śliwek, moreli, czy brzoskwiń, a następnie polej sosem. Uważaj, bo nie nadążysz z nakładaniem kolejnych porcji na talerzyki!

Potrzebujesz prawdziwego poprawiacza humoru, który wywoła uśmiech na świeżo szczerbatej niedzielnej buzi? A może smakowitości, która skutecznie rozgoni chmurne myśli? Przygotuj vege nutellę i posmaruj nią pancakes! To będzie hit i sposób na wszelkie małe i duże smutki – jesteśmy tego pewni!

Przepis na #healthy pancakes jest idealny, jeśli chcesz przygotować śniadanie wspólnie z dziećmi! Zaangażuj starsze pociechy w mieszanie składników, a młodszym pozwól udekorować ich placuszki świeżymi (lub mrożonymi) owocami – nasz Fasola była zachwycona! Gwarantujemy, że cały talerz świeżutkich pancakesów szybko zniknie z Twojego domu, ale przepis na stałe zagości w niedzielnym menu! Czekamy na zdjęcia ze wspólnego gotowania i gotowych placuszków. 

Wrzuć fotki na Facebooka lub Instagrama, pamiętaj nas oznaczyć, bo zawsze, gdy próbujesz naszych przepisów jesteśmy zachwyceni!



Składniki

szklanka mąki ryżowej* / 4-6 łyżek cukru kokosowego / 2 jaja** / 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej / 1/2 szklanki - do szklanki mleka kokosowego*** / 2 banany  / 

250 gr*
od szczęśliwych kurek**
lub inne mleko roślinne***

Zanim zaczniesz

Banany obierz ze skóry i pognieć widelcem.
Na małej mocy palnika rozgrzej patelnię (bez tłuszczu).

Krok po kroku

01/ Wszystkie suche składniki + jaja + pogniecione banany wrzuć do misy robota.* Mieszaj korzystając z powolnych obrotów.

02/ Mieszając dodawaj mleko łyżka po łyżce, do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.

03/ Na rozgrzaną, suchą patelnię wylej ciasto w małych okręgach.**

04/ Smaż do ścięcia się ciasta i zarumienienie placuszków z każdej strony.

05/ Podawaj z owocami :)***


Na marginesie

* nie masz robota? Żaden problem! Bartek często miesza ciasto ręcznie :)
**pancakes takich rozmiarów łatwiej obraca się na drugą stronę.
** lub innymi dodatkami, pomysły znajdziesz we wstępnie do tego przepisu :)

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów