PINK BURGERY
48.jpg

2h + 48h bez Twojego zaangażowania | źródło: kwasów tłuszczowych omega 3, Wit. C, Wit. A, Wit. E | źródło błonnika | 2 duże burgery lub 4 małe

Amerykański klasyk, mistrz fastfoodów, ulubieniec małych i dużych miłośników niezdrowego jedzenia. Oto przed Tobą on – burger, ale w zupełnie nowej odsłonie #foodbybh Przygotowaliśmy ten przepis, bo lubimy spotykać się z przyjaciółmi #friendship i wspólnie chillować. Wtedy wypijamy zimne piwko i jemy domowe #fit burgery.

Zgodnie z naszą filozofią jedzenia ma smakować #tasty i odżywiać #healthy, a i jeszcze wyglądać, ale za Twój talent układania warstw burgera nie odpowiadamy! Zdrowo i smacznie to #bodyhero. Bułki do burgerów są różowe, bo… jeśli jesteś rodzicem 6-latki, to pewnie znasz odpowiedź. Czy w Twoim domu też z każdego kąta patrzą na Ciebie ostatnio jednorożce? Nasza Fasolka uwielbia różowe bułki ryżowe, które może zagniatać razem z Tatą. Dodaliśmy do nich sok z kiszonych buraków i tak w kuchni dzieje się magia!

Kotlet w naszym różowym hamburgerze to nasz pomysł na wykorzystanie odpadków po robieniu soku warzywnego #lesswaste Koniec z marnowaniem resztek bogatych w witaminy, cenne dla zdrowia fitozwiązki i błonnik pokarmowy, który Twoje jelita kochają, bo usprawniają pracę jelita grubego i dba, aby było zdrowe.

Pamiętaj o sezonowych warzywach, którymi możesz napakować różowego hamburgera. Dodaj sałatkę, ogórka kiszonego, plaster cebuli, a do tego koniecznie sos z awokado #healthuguts, czyli popularne w Meksyku guacamole.



Jeśli już cieknie Ci ślinka, czas iść do lodówki i zabrać się do pracy. Bułeczki możesz przygotować dzień wcześniej, a później tylko wypełnić je warzywami. Czy wiesz, że różowy hamburger świetnie sprawdza się również w czasie pikniku? Zabierz dużą porcję do lasu, nad rzekę, jezioro lub nad morze i patrz, jak Twoja rodzina nie może się od nich oderwać.

Zrób zdjęcia i oznacz nas #bodyhero. Jesteśmy ciekawi Twoich przygód i tego, jak podajesz potrawy z naszych przepisów - musimy to zobaczyć!



Składniki

1.Bułki

Zakwas
20 łyżek mąki ryżowej* / 10 łyżek wody z kiszonych buraków** / 200-250 ml wody / łyżka cukru kokosowego***
* może być też gryczana (obie dostępne w Lidl)
**może być również zakwas buraczany z butelki
***z braku laku może być zwykły ;)

Ciasto
10-15 łyżek mąki ryżowej* / zakwas (całość) / 2 łyżki oliwy z oliwek / szczypta soli / łyżeczka czarnuszki*
*lub gryczanej
** do posypania, jeśli lubisz ;)

2. Kotlet
1 kg buraków podłużnych / 2 jabłka (champion/ligol) / 3-4 łyżki mąki z ciecierzycy / 7 łyżek oliwy z oliwek* / 4 łyżeczki przyprawy do burgery/stęka** / sól, pieprz do smaku
* może być też olej rzepakowy
** u nas królują naturalne przyprawy Cayenne


3. Guacamole
1 dojrzałe awokado hass / 2-3 łyżki oleju rzepakowego / 1 łyżeczka musztardy /  1 łyżeczka soku z cytryny* / 1 ząbek czosnku / sól, pieprz do smaku
* lub octu jabłkowego

4. Dodatki
czerwona kapusta pekińska*/ świeży ananas  /  marchewka / cebula / burak kiszony** / 2 łyżki oliwy z oliwek*** / sól
*nam udało się taką upolować, ale biała też zrobi robotę
**lub smażony
***lub oleju rzepakowego


Zanim zaczniesz

Dwa dni wcześniej nastaw zakwas!
01/ Wszystkie składniki włóż do słoika (pojemność 1,8-2l), mieszaj dolewając powoli wodę, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.

02/ Zamknij i odstaw na dwa dni w ciepłe i ciemne miejsce* 
*my zamknęliśmy w górnej szafce w kuchni :D

W dniu burgera
Zacznij od przygotowania masy na kotlety ;) Umyj warzywa i za pomocą wyciskarki z jabłek i buraków wyciśnij sok. Nie wyrzucaj warzywnych wiórów #zerowaste to nasza cenna masa na kotlety :D 

Wyciśnięty sok idealnie pasuje do takiego burgera!

Umyj też warzywa na dodatki, pokróju cebulę, z kapusty ściągnij kilka liści. 

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni (termoobieg, grzanie: góra i dół).

Krok po kroku

1. Bułki

01/Gotowy zakwas przelej do miski, powoli dodawaj mąkę ugniatając* ciasto do momentu uzyskania jednolitej masy (konsystencja masy solnej).

02/ Dodaj oliwę oraz sól (według swojego smaku).

03/ Wyrabiaj ciasto do całkowitego połączenia się składników około 5-8 minut.

04/ Uformuj bułki (powinny wyjść 2 duże lub 4 mniejsze), ułóż na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem, posyp czarnuszką. Piecz 20-25 minut (piekarnik: 180 stopni, termoobieg, grzanie: góra-dól).

2. Kotlet

05/ Na patelni, na małej mocy palnika rozgrzej 2 łyżki oliwy z oliwek.

06/ Warzywne wióry z soku #zerowaste wrzuć do miski, dodaj 5 łyżek oliwy, mąkę oraz przyprawy. Wymieszaj wszystko jak mielone na kotlety. Utwórz 2 duże kotlety** (lub 4 mniejsze).

07/ Wrzuć kotlety na rozgrzaną patelnię i smaż po 7 minut z każdej strony.

3. Guacamole

08/ Przetnij awokado na pół, wyciągnij pestkę i łyżką wydrąż tłustą masę do kielicha blendera.

09/ Dodaj resztę składników i blenduj na gładką masę.

4. Dodatki

10/ Na patelni rozgrzej oliwę (na małej mocy palnika), wrzuć pokrojoną w cienkie plastry cebulę, dodaj sól i na małej mocy palnika doprowadź ją do zeszklenia (do uzyskania złocistego koloru). 

11/ Obierz ananasa i ukrój po jednym cienkim plastrze do każdego burgera.

12/ Marchewkę pokrój w cienkie słupki- to frytki do naszego burgera.** Kapusta już przygotowana ;)

5. Układanie warstw

13/ Po wyciągnięciu z piekarnika bułki powinny chwilę odpocząć ;), daj im 10 minut na ostygnięcie. Następnie przekrój je na pół.

14/ Dolną cześć bułki posmaruj guacamole, ułóż liść kapusty pekińskiej, następnie ląduje plaster ananasa, kotlet, zeszkloną cebula, tu może pojawić się jeszcze plaster kiszonego (lub usmażonego) buraka i druga cześć bułki. Lub daj się ponieść swojej fantazji!

15/ Podawaj z frytkami z marchewki i koniecznie z jeszcze jedną porcją guacamole, w końcu to dobry tłuszcz :D 


Na marginesie

*lub wykorzystaj do tego robota kuchennego
** gdyby konsystencja farszu była zbyt gęsta dodaj łyżkę soku buraczanego
*** możesz je upiec w piekarniku, u nas wjechały w wersji surowej #RAW
**** przepis na kiszone buraki znajdziesz tu!


do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl