Szukaj

Potrawka z cukinii i marchewki

Bartek, 14 listopad 2020
Potrawka z cukinii i marchewki

30 min  | źródło: wit. z grupy B, wit. C, beta-karotenu, potasu, żelaza, magnezu, wapnia i fosforu | źródłobłonnika | 2 porcje


Pamiętamy doskonale ten dzień, gdy postanowiliśmy przygotować nasz pierwszy, profesjonalny przepis. Nie chodziło o ugotowanie obiadu, a o stworzenie takiego dania, które będzie: szybkie, smaczne i z lokalnych produktów. A co więcej, poziom trudności przyrządzania będzie odpowiedni nawet dla tych osób, które w kuchni wciąż czują się nieswojo. Pierwsze próby wymagały od nas cierpliwości, opanowania różnych trików i przekonania się, że danie z 2-3 składników może być obłędnie smaczne i zdrowe. Udało się! Dzisiaj nasza baza zdrowych przepisów stale się powiększa, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Zapraszamy Cię do jednego z przepisów, który przygotujesz, nawet jeśli w kuchni pojawiasz się tylko po to, by zaparzyć sobie kawę i odgrzać danie w mikrofalówce. Oto zdrowy basic – szybka potrawka z cukinii na szybkie czasy #foodbybh. Co musisz wiedzieć na start? Cukinia to prawdziwa królowa jesieni. Wybieraj egzemplarze, które są bardzo jędrne i mają błyszczącą, dość cienką skórę. Wybierz cukinię bio #healthy lub z lokalnego bazarku.

Jej wysokość cukinia znajdzie się w garnku z: posiekanym czosnkiem (ah ten aromat!) marchewką (jest najtwardsza, więc ląduje pierwsza) i pieczarkami. Wiesz, że pieczarki to coś więcej niż składnik mrożonej, nadmorskiej zapiekanki lub pizzy z marketu? Te białe, jędrne grzyby są bogate w witaminy z grupy B i błonnik. Są idealne dla osób, które walczą z insulinoopornością. Jeśli poziom Twojego cukru lubi płatać figle, wprowadź pieczarki do swojego menu!

Tę pyszną potrawkę możesz podawać z ryżem, dowolną kaszą, makaronem – wybierz ten z soczewicy, by w posiłku znalazło się więcej białka #vegan #glutenfree lub z pysznymi polskimi ziemniakami.

Pochwal się swoimi kulinarnymi zmaganiami na Facebooku lub Instagramie! Pamiętaj, aby oznaczyć nas na zdjęciach #bodyhero. Czekamy!



Składniki

3-4 średniej wielkości marchewki* / 2 średnie cukinie*  / pół opakowania pieczarek* / ząbek czosnku / łyżka oleju kokosowego** / 2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego / łyżka przyprawy warzywko*** / 2 łyżki sezamu / sól i pieprz do smaku

jeśli masz taką możliwość wybierz warzywa bio*
lub innego tłuszczu do smażenia**
u nas królują naturalne przyprawy Cayenne
**

Zanim zaczniesz

Umyj warzywa i pokroju cukinię i marchew w plastry, pieczarki na ćwiartki. Obierz czosnek i posiekaj w cienkie plastry.

Krok po kroku

01/ W garnku rozpuść olej kokosowy*, dodaj posiekany czosnek i podsmaż do uzyskania złoto koloru (4-5 minut).

02/ Do garnka dodaj plastry marchewki i sezam, podsmaż przez kolejne 5 minut (aż lekko zmięknie).

03/ Następne w garnku lądują pieczarki, podsmażaj przez kolejne 5 minut.

04/ Na końcu dodaj cukinię i przyprawy, wszystko wymieszaj, przykryj i podduszaj na małej mocy palnika przez kolejne 5 minut.


Na marginesie

* lub inny tłuszcz do smażenia

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów