Szukaj

Rozgrzewający VEGE RAMEN

Bartek, 22 luty 2021
Rozgrzewający VEGE RAMEN

3h | źródło: potasu, fosforu, magnezu, antyoksydantów | posiłek: węglowodany + tłuszcz + warzywa | 2 porcje ramenu + duży gar bulionu warzywnego


Ciepełko rozlewające się po zmarzniętych brzuchach - tak kojarzy nam się ten vege ramen! W naszym domu Bartek zazwyczaj przygotowuje ogromny gar roślinnego bulionu, który potem mrozimy i zostawiamy na czarną, zimową godzinę.

Sam proces wymaga czasu - składniki mineralne muszą uwolnić się do wywaru, a przy tym musi on także nabrać aromatu. Trwa to minimum 3 godziny - traktujcie swój ramen z czułością i cierpliwością, a odwdzięczy się smakiem!

Poza czasem wywar wzbogacą przyprawy (źródło fitzwiązków) i jakość włoszczyzny. Poszukajcie jej w swoich osiedlowych, sprawdzonych warzywniakach.

Jeżeli chodzi o surowe dodatki (które układamy w misce i zalewamy gorącym bulionem), to najbardziej lubimy mieszankę: papryka, por, pieczarki i szczypiorek. Ale tak naprawdę wybór konkretnych składników zależy tylko od wyobraźni i smaku kucharza!

Jeżeli tak, jak my, unikacie glutenu, to do wywaru dobierzcie makaron ryżowy. Dzięki temu jest też bardziej azjatycko - w końcu to nasza wariacja na temat ramenu!



Składniki

włoszczyzna* / natka pietruchy / 1 duża cebula / 4-5 x ziele angielskie  / 4 x liść laurowy  / 2 łyżeczki suszonego czosnku niedźwiedziego / 4 x jałowiec / 2 duże łyżki przyprawy naturalny bulion warzywny** / sól himalajska / 2,5 -3l wody / papryka / garść pieczarek / pół pęczka szczypioru / kawałek pora / opakowanie makaronu ryżowego (500gr) / sos sojowy / oliwa z oliwek

najlepiej bio*
u nas królują naturalne przyprawy Cayenne**


Zanim zaczniesz

Umyj dokładnie włoszczyznę oraz resztę warzyw, obierz cebulę. Przygotuj 1 duży gar (na wywar warzywny), 1 garnek średniej wielkości (do ugotowania makronu) oraz sitko.

Krok po kroku

Bulion warzywny

01/ Włoszczyznę, cebulę, natkę pietruchy i przyprawy (ziele angielskie, liście laurowe, jałowiec, czosnek niedźwiedzi, przyprawa bulion warzywny, łyżeczkę soli) wrzuć do dużego garnka, zalej wodą, dodaj 2 łyżki oliwy z oliwek.

02/ Doprowadź całość do zagotowania, zmniejsz moc palnika i  gotuj na małym ognium min. 2-3h.

Makaron ryżowy

03/ W garnku zagotuj 1l wody z łyżeczką soli oraz łyżką oliwy z oliwek. 

04/ Do gotującej się wody wrzuć makaron ryżowy, zmniejsz moc palnika i na średnim ogniu gotuj 5-6 minut (makaron powinien być al dente).

05/ Odcedź makaron, przelej go zimną wodą, wrzuć z powrotem do garnka, dodaj łyżkę oliwy z oliwek i całość wymieszaj (nie będzie się sklejał).

Ramen

06/ Przygotowane warzywa pokróju według uznania. U nas pieczarki sały się plasterkami, papryka chrupiącymi paskami, por i szczypior zostały poszatkowane.

07/ Do dużej miski wrzuć garść makarony ryżowego i pokrojone (jak wyżej), surowe warzywa.* Całość zalej gorącym bulionem warzywnym.

08/ Dodaj sos sojowy do smaku.

Smacznego!


Na marginesie

* wybór warzyw do zalania bulionem może być dowolny :)

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów