Szukaj

SAŁATKA VEGE CEZAR

Bartek, 27 marzec 2021
SAŁATKA VEGE CEZAR

10 min | źródło: wit. C, wit. K, wit. E, wit. A, wit. z grupy B, potasu, kwasów tłuszczowych: omega 3-6-9 | źródło fitozwiązków: beta- karoten | posiłek warzywa + tłuszcze | 1porcja


Za czym po nocach tęsknią osoby na diecie roślinnej? Za sałatką cezar z soczystym kurczakiem! Bartek wymyślił więc jej roślinną wersję - na sałacie rzymskiej, rzecz jasna, i z super zdrowym awokado.

Sałata rzymska to mało kalorii, a dużo witamin i składników mineralnych - jest źródłem beta-karotenu, witaminy K, folianów, witaminy C, witaminy B1 i witaminy B2 - co daje jej wysoką gęstość odżywczą. Dorzućcie do tego lekkostrawność oraz właściwości antyoksydancyjne, a mamy warzywo idealne.

Awokado również może zawstydzić niejednego zawodnika - mimo, że jest owocem, nie zawiera wiele cukrów prostych i jest bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. To te zdrowe tłuszcze jak: omega-3, omega-6 czy omega-9.

Poza tym awokado zawiera dużo potasu (więcej niż np. banany), który reguluje ciśnienie krwi, czuwa nad prawidłową pracą serca oraz ma dobry wpływ na układ nerwowy, oraz witamin C, E i A (wykazujących właściwości przeciwnowotworowe) i tych z grupy B (jak np. kwas foliowy zapobiegający wadom płodu). A z praktycznych aspektów awokado zapewnia też długoutrzymujące się uczucie sytości dzięki wspominanym tłuszczom. Na szczęście te tłuszcze, w przeciwieństwie do tłuszczu ze starej frytkownicy, można spożywać bez obaw!



Składniki

główka sałaty rzymskiej mini / pół garści szpinaku  / 5-6 suszonych pomidorów w oliwie / kawałek zielonego ogórka / 1 mała cebula szalotka / pół awokado / garść czarnych oliwek / 2-3 łyżki kukurydzy / 4 łyżki vege majonezu / 1 łyżka musztardy dijon / 2 ząbki czosnku / pół łyżeczki soku z cytryny / pieprz i sól do smaku


Zanim zaczniesz

Umyj sałatę, szpinak i ogórka.
Pokrój awokado i część ogórka w cienkie plastry, suszone pomidory wyciągnij z zalewy i pokrój w paski, poszatkuj cebulę, odsącz kukurydzę.

Krok po kroku

SOS
01/ Do blendera włóż majonez, musztardę, kawałek zielonego ogórka, czosnek i sok z cytryny- zmiksuj na gładki sos, dodaj sól i pieprz do smaku.

SAŁATKA
02/ Poszatkowaną cebulę posyp soczyście solą i ugnieć wszystko razem palcami, pozostaw na kilka minut żeby cebula zmiękła i puściła sok, odsącz przed dodaniem do sałatki.

03/ Na dużym talerzu rozłóż poszarpaną rekami sałatę rzymską i szpinak. Na wierzch dodaj:  plastry ogórka, suszone pomidory, kukurydzę, oliwki, cebulę i plastry awokado.

04/ Polej wszystko sosem.*

Smacznego!


Na marginesie

* na koniec możesz całość włożyć na 2-3 minuty do piekarnika

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów