Szukaj

SAŁATKA ZE SZPARAGAMI, JAJKIEM I RÓŻOWYM SOSEM

Bartek, 11 lipiec 2021
SAŁATKA ZE SZPARAGAMI, JAJKIEM I RÓŻOWYM SOSEM

20 min | źródło: wit. C, wit. K, wit. A, wit. E, potasu; kwasy tłuszczowe omega 3-6-9; fitozwiązki: polifenole, antocyjany, saponiny, karotenoidy | źródło błonnika | posiłek: białko + tłuszcz + warzywa | 2 porcje


Oficjalnie ogłaszamy lipiec miesiącem szparagów w Body Hero! Dla nas to warzywa idealne - pyszne, chrupiące oraz super zdrowe (znajduje się w nich aż 5 razy więcej wartości odżywczych niż w innych warzywach), więc gdy tylko przychodzi na nie sezon, moglibyśmy je jeść na śniadanie, obiad i kolację.

Przez kolejne tygodnie chcemy pokazać Wam właśnie różne wariacje ze szparagami w roli głównej.

Zaczynamy od prostej sałatki ze szparagami i jajkiem. Chociaż na co dzień w naszym jadłospisie znajdują się przede wszystkim produkty roślinne, to od czasu do czasu nie odmawiamy sobie ryb czy nabiału. Dbamy jednak o to, by jajka pochodziły od szczęśliwych kurek, w odpowiednich warunkach znoszących jajka bogate w składniki odżywcze - jak np. kwas omega 3, 6 i 9, które powinny znajdować się w żółtku. Zapamiętajcie: szczęśliwe kurki = szczęśliwy człowiek!

Sałatkę serwujemy z różowym sosem na zakwasie buraczanym - nie tylko cieszy on oko, ale i wzbogaca naszą dietę. Podstawą dania są wspominane szparagi, które najlepiej kupować, gdy są jędrne, z jeszcze nierozwiniętą główką i bez żadnego charakterystycznego zapachu. Wtedy macie pewność, że są świeże!

A by tę świeżość jak najdłużej utrzymać, przechowujcie je do 4 dni od zakupu w worku foliowym, owinięte od góry delikatnym, wilgotnym ręcznikiem, w pozycji pionowej w lodówce.



Składniki

Sałata masłowa- główka / szparagi-pęczek / 2 pomidory malinowe / 2 ogórki zielone* / kilka rzodkiewek / awokado / marchew kiszona** / 4 jajka*** / ser peregrino / oliwa z oliwek / ocet / różowy sos / sól i pieprz do smaku

o tej porze roku uwielbiamy ogórki gruntowe*
może być też świeża**
od happy kurek ***

Zanim zaczniesz

Umyj warzywa. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. 

Przygotuj mały słoik do wywieszania sosu <—przepis na sos znajdziesz klikając w ten link :)

Szparagi- odetnij twarde końce.

Sałatę podziel na liście, umyj, odwiruj i osusz na bawełnianej ściereczce, następnie podrzyj liście w rękach na mniejsze kawałki.

Ogórka i pomidora pokrój w kostkę, rzodkiewki w ćwiartki.

Marchew kiszoną i awokado w cienkie plastry.

Ser zetrzyj na tarce na drobnych oczkach.

Na około 30 min przed gotowaniem wyciągnij jajka z lodówki, żeby nabrały temperatury pokojowej (łatwiej się je obiera).


Krok po kroku

01/ Na blachę do pieczenia wyłożoną papierem rozłóż szparagi, polej odrobiną oliwy z oliwek, posyp solą i pieprzem, wstaw do rozgrzanego piekarnika na 7-10 min (szparagi mają nie stracić koloru i pozostać lekko twarde, al dente).

02/ Jajka w garnku zalej wodą (całe jaja mają być w wodzie), do wody dodaj 2 łyżki octu i 0,5 łyżeczki soli. Jajka gotuj na 2/3 mocy palnika, po zagotowaniu wody, skręć moc palnika jeszcze o połowę i gotuj nie więcej niż 5 min. Chcemy uzyskać żółtko ani nie ścięte ani nie płynne.

03/ Na talerze rozłóż sałatę, pomidora, ogórka, rzodkiewki, awokado, marchew kiszoną. Dodaj szparagi, plastry jajek. Wszystko posyp startym serem, solą i pieprzem do smaku.

04/ Polej sałatki sosem.

Smacznego!



Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów