Szukaj

Śniadaniowy poke bowl z sadzonym jajem

Bartek, 5 listopad 2020
Śniadaniowy poke bowl z sadzonym jajem

?? min  | źródło wit. z grupy B oraz wit. A, E, D, K | źródło kwasów tłuszczowych omega 3 i 6 | 1 porcja


Jeśli chodzi o jedzenie śniadań, ludzie dzielą się na dwie grupy: amatorów wszystkiego, co słodkie i zwolenników opcji wytrawnej. 

W BodyHero lubimy czasem przekąsić naleśnika z domową vege nutellą  i na pewno nie przejdziemy obojętnie obok deseru #vegan. Jeśli chodzi o śniadania, jesteśmy jednak jednomyślni. Muszą być:

  • duże,
  • smaczne,
  • wytrawne i pełne warzyw,
  • dostarczać białka.

Dlatego bardzo często sięgamy po miskę pełną smacznych rozmaitości. W naszej śniadaniowej Poke Bowl w jesiennej wersji możesz znaleźć: paprykę, marchew, kalafiora i jajo. Asia mówi, że jajko od szczęśliwej kury, czyli takiej, która żyje na świeżym powietrzu, to samo dobro. Dlatego zachęcamy Cię do kupowania dobrej jakości wiejskich jaj ze sprawdzonego źródła lub wybierania tych oznaczonych cyfrą 0 w markecie.

Czy wiesz, że pyszne, zdrowe jaja są jednym z najlepszych źródeł białka zwierzęcego? Ha, teraz możesz wydzielić im osobne miejsce w lodówce i zacząć z pogardą spoglądać na kotleta #egglover Jajo jest również źródłem witamin: A, E, D i K oraz witamin z grupy B. Co więcej, jest również bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6.

Bartek również rekomenduje jajka, mówiąc: „Jedz jajka od szczęśliwych kur, a nabierzesz mocy”. Komu, jak komu, ale trenerowi po prostu trzeba wierzyć! Dlatego jajka na patelnię i zapraszamy do przyrządzania wytrawnej i śniadaniowej Poke Bowl.

By wszystkie warzywa były chrupiące i pełne witamin, wybieramy opcję blanszowania na tłuszczu #warmbreakfast Tak przyrządzona marchewka i kalafior są chrupiące i niezwykle smaczne. Z tym posiłkiem świetnie komponują się podprażone pestki dyni oraz jajko sadzone – ścięte białko i cudownie lejące się żółtko. To nasz przepis na udane rozpoczęcie dnia #foodbybh i świetne rozwiązanie, jeśli chcesz zjeść świeży posiłek, ale niekoniecznie jesteś fanem wstawania bladym świtem #nicemorning

Pokaż nam, jak wygląda Twoja śniadaniowa Poke Bowl. Oznacz nas na Facebooku lub Instagramie #bodyhero – nie możemy się już doczekać!



Składniki

mini sałata rzymska / 2 garści szpinaku / 10 różyczek kalafiora / marchewka średniej wielkości  / 1/4 ogórka zielonego / 2 ogórki kiszone  / pół papryki*  / garść oliwek  / 4 rzodkiewki  / garść pestek dyni  / 2 łyżki oliwy z oliwek  / łyżka octu jabłkowego**  / 2 jaja***  / 2 łyżeczki oleju kokosowego****  / pieprz i sól do smaku

kolor dowolny :)*
wymiennie z sokiem z cytryny**
koniecznie od szczęśliwej kury***
lub inngo tłuszczu do smażenia****

Zanim zaczniesz

Umyj dokładnie warzywa i jaja. Przygotuj patelnię i mniejszy rondel.

Krok po kroku

01/ Rozgrzej patelnię z łyżką oleju kokosowego na małej mocy palnika. To samo zrób z rondlem.

02/ W tym czasie pokrój warzywa: marchewkę i kalafior w cienkie paski, paprykę i kiszki w kostkę, ogórka zielonego w plastry, rzodkiewki w ćwiartki.*

03/ Na rozgrzany tłuszcz na patelni wrzuć marchew dodaj szczyptę, podsmaż aż zmięknie (3-4 minuty). Dodaj szczyptę soli i pieprzu.

04/ W tym czasie w rondelku podsmaż kalafior, około 6-8 minut. Dodaj szczyptę soli i pieprzu.

05/ Z octu jabłkowego, oliwy z oliwek i przypraw zrób sos winegret: wlej wszystko do małego słoiczka, zakręć i mocno potrząśnij.**

06/ Do dwóch misek wrzuć po połowie warzyw liściastych: sałata rzymska i szpinak, dodaj po połowie świeżych warzyw do każdej z misek, polej sosem.

07/ Po bokach miski dodaj podsmażoną marchewkę i kalafior.

08/ Pestki dyni podsmaż w rondelku, około 3-4 minuty, posyp nimi warzywa.

09/ Na patelni usadzą jaja, posyp solą i pieprzem, przykryj i na małej mocy palnika poczekaj, aż lekko zetnie się żółtko.

10/ Dodaj jaja do mis pełnych warzyw!


Na marginesie

* lub według własnej fantazji :)
** możesz też wymieszać w szklance :)


Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów