Szukaj

VEGE BOWL czyli spagetti z cukinii

Bartek, 23 styczeń 2021
VEGE BOWL czyli spagetti z cukinii

30 min | źródło: magnezu, potasu, żelaza; wit. C, wit. K, wit. PP, wit. B1 | źródło fitozwiązków: beta karoten | 2 porcje

Lekkie, orzeźwiające sałatki kojarzą nam się raczej z upalnymi wakacjami, niż ze śniegiem za oknem. Jednak to właśnie zimą powinniśmy szczególnie zadbać o swój organizm, mi.n. dostarczając mu właśnie odpowiednią dawkę warzyw! 

Stąd też przepis na rozgrzewającą porcję spaghetti z cukinii - makaron z cukinii przygotowujemy jak spaghetti aglio e olio i mamy foodpornową pastę w lekkiej, zdrowej wersji!

Królową tego dania jest CUKINIA. Bogata w magnez, potas, żelazo, witaminy C, K, PP i B1 oraz fitzwiązek - beta karoten. Cukinii towarzyszy awokado i papryka, a całość, jak to u Włochów, posypana jest serem (w tym przypadku kozim). Będziecie chcieli więcej i więcej, zapewniamy!



Składniki

2 małe cukinie* / 4 garści szpinaku / 2 garści pomidorków koktajlowych** / pół awokado / 2 garści czarnych oliwek / papryka / 2 ząbki czosnku / kawałek sera koziego / 2 ząbki czosnku /5-7 łyżek oliwy z oliwek / 2 łyżki musztardy / soku z połowy cytryny / czosnek niedźwiedzi*** / sól i pieprz 

na makaron spaghetti*
lub 2 małe pomidory**
u nas królują naturalne przyprawy Cayenne***

Zanim zaczniesz

Przygotuj temperówkę do warzyw*, patelnię i tarkę do warzyw.
Umyj warzywa. Pomidorki koktajlowe przekrój na pół, paprykę i awokado pokrój w drobne paski. Obierz czosnek i bardzo cienko go pokrój. Kawałek sera koziego zetrzyj na tarce.

Krok po kroku

01/ Do głębokich talerzy/misek wrzuć po 2 garści szpinaku.

02/ W małym słoiku przygotuj sos: 2 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki musztardy, łyżka soku z cytryny, sól do smaku. Zakręć szczelnie słoik i połącz wszystko energicznie wstrząsając. Shake shake baby :D

03/ Szpinak polej sosem, do każdej miski dodaj połowę: papryki, pomidorków, oliwek i awokado.

04/ Za pomocą temperówki do warzyw przygotuj makaron z 2 cukinii.*

05/ Na patelni wlej 4-5 łyżek oliwy, na nie rozgrzaną oliwę wrzuć posiekany cienko czosnek. Powoli na małej mocy palnika podgrzewaj oliwę i mieszaj czosnek do uzyskania złotego koloru.

06/ Kiedy czosnek nabierze złotej barwy wrzuć przygotowany makaron z cukinii, oprusz czosnkiem niedźwiedzim i cały czas mieszając blanszuj go delikatnie na oliwie (1 max 2 minuty).

07/ Cukiniowe spaghetti ala spaghetti aglio e olio rozdziel na obie miski z warzywami, posyp solą.

08/ Posyp startym kozim serem.

Smacznego!


Na marginesie

* nie masz temperówki do warzyw? Nie szkodzi! Pokrój cukinie w cienkie paski :)

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów