VEGE BOWL INSPIRACJE
106.jpg

30 minut | źródło: potasu, żelaza,  wit. A, wit. C, wit. K, wit. E,  wit. B6, kwasów tłuszczowych: omega 3,6,9 | źródło fitozwiązków: foliantów, luteiny, zeaksantyny, betainy, karotenoidów | posiłek: warzywa + tłuszcze | 1 bowl (duży :)


Wiosna kojarzy nam się z wielobarwną przyrodą i to właśnie od niej powinniśmy czerpać inspiracje przy układaniu wiosennego jadłospisu. Nasze vege bowle są pełne kolorowych warzyw jednak nie tylko ze względów estetycznych.

Tęcza w misce to świetny sposób na walkę z przesileniem wiosennym oraz kluczowy elementem wiosennego DETOX-u. Gwarantuje także obecność różnych fitzwiazków (inne kolory = inne fitzwiązki). A fitzwiązki to bardzo potrzebne nam składniki, gdyż m.in.:

  • zwiększają przyswajalność minerałów i witamin, które dostarczamy dzięki warzywom,
  • pozwalają nam opóźnić procesy starzenia dzięki antyoksydantom - dadzą lepszy efekt niż kremy anti-age i inne “niesamowite” kuracje,
  • pomagają nam radzić sobie ze stresem za sprawą wsparcia układu nerwowego,
  • wzmacniają pracę serca i
  • hamują rozwój komórek nowotworowych.

Sami przyznajcie, że Ci superbohaterowie powinni zajmować miejsce honorowe na naszych talerzach, prawda?



Składniki

mały burak / średnia marchewka  / kilka różyczek brokuła / pół papryki / kawałek ogórka zielonego / kilka rzodkiewek / pół awokado / garść szpinaku / mini sałata rzymska / 2 ząbki czosnku / kilka oliwek zielonych / garść migdałów* / oliwa z oliwek / ocet jabłkowy / czarnuszka / przyprawa agio olio** / pieprz i sól do smaku

lub innych orzechów lub pestek*
jak wiecie, u nas królują naturalne przyprawy Cayenne**

Zanim zaczniesz

Przygotuj 3 miski (jedną małą- do przygotowania brokuła, drugą małą- do przygotowania sałaty, trzecią- na gotowego bowla- zdecydowanie większą :).
Przygotuj patelnię.
Umyj dokładnie warzywa i pokrój tak jak lubisz. U nas sprawdził się taki system:
- marchew, burak, awokado, czosnek- w cienkie plastry,
- papryka, ogórek- w słupki,
- rzodkiewki w ćwiartki,
- brokuł - małe różyczki.


Krok po kroku

01/ W małym garnku zagotuj wodę. Kiedy się zagotuje zalej brokuła w misce, dodaj pół łyżeczki soli himalajskiej, odstaw na 4 minuty. Po tym czasie odlej gorącą wodę i zalej brokuła zimną wodą- zostaw na 4 minuty, odlej. Przełóż do bowla.

02/ Na patelni, na małej mocy palnika rozgrzej kilka łyżek oliwy z oliwek, na rozgrzaną oliwę wrzuć plastry marchewki, posyp solą i pieprzem do smaku, dodaj pół łyżeczki czarnuszki, podsmażaj kilka minut (aż marchewka zmięknie). Przełóż do bowla.

03/ Dodaj oliwy na patelnię, poczekaj aż rozgrzeje się na małej mocy palnika. Na rozgrzaną oliwę wrzuć czosnek, kiedy nabierze złotego kolory dodaj buraka, podsmażaj kilka minut, aż plastry zmiękną. Przełóż do bowla.

04/ Do miski (mniejszej) wrzuć szpinak, poszarpane ręcznie liście sałaty rzymskiej i ćwiartki rzodkiewek, dodaj 2 łyżki oliwy z oliwek, łyżkę octu jabłkowego, szczyptę przyprawy agio olio oraz pieprz i sól do smaku. Dokładnie wymieszaj i przełóż do bowla.

05/ Dodaj paprykę, ogórka, oliwki i orzechy. Całość możesz skropić oliwą z oliwek* i poruszyć przyprawami do smaku.

Ten vege bowl to inspiracja, twórz swoje połączenia, wybieraj swoje ulubione warzywa! Ważna jest tylko jedna zasada: im więcej kolorów, tym lepiej :)

Smacznego!


Na marginesie

* nasze najnowsze smakowe uniesienie to oliwa z pestek dyni*

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl