Szukaj

VEGE BURGER z pieczonym burakiem

Bartek, 17 styczeń 2021
VEGE BURGER z pieczonym burakiem

15 min  | źródło: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, fosforu; wit. C, kwasu foliowego, kwasów tłuszczowych omega 3, 6, 9 | fitozwiązki: antocyjany, betacjaniny, azotyny | posiłek: węglowodany + tłuszcze + warzywa | ilość porcji: 2 burgery


Uwielbiamy zdrowe jedzenie, ale nie samymi sałatkami i hummusami człowiek żyje! Zdrowe wersje fast foodów mogą stać się Waszym nowym #comfortfoodem, który otuli Was wieczorem po ciężkim dniu w pracy albo dopełni weekendowe popołudnie z Netflixem.

Osoby dorastające w latach 90-tych na pewno pamiętają słynne szkolne wycieczki, na których wizyta w McDonaldzie była punktem obowiązkowym - i często jedyną stycznością dzieciaków z fast foodami. Od tego czasu nasza świadomość i wiedza na temat odżywiania znacznie się poszerzyły, ale ten dziecięcy sentyment pozostał. Stąd też nasza słabość do burgerów - Bartek jak natchniony opracowuje ich vege wersje jak np. vege burger z kotletem jaglanymczy pink burger.

Dzisiaj kolej na burgera, w którym króluje pieczony Pan Burak. Ta warzywna persona pomaga regulować ciśnienie krwi, jest świetnym źródłem witaminy C i kwasu foliowego, a także fitozwiązków. Nie, nie chodzi o małżeństwo Lewandowskich, ale o substancje organiczne występujące w roślinach. Mają one niebagatelny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, dlatego właśnie postaraliśmy się, by dzisiejszy przepis w nie obfitował! A do tego jego przygotowanie zajmie Wam tylko 15 minut. 

Gotowi na warzywną tęczę?



Składniki

1 duży burak* / główka mini sałaty rzymskiej / 1/4 część główki kapusty czerwonej / marchew kiszona** / awokado / pomidor / 2 bułki owsiane / 4-5 łyżek oliwy z oliwek extra virgin / sok z 1/2 cytryny / sól i pieprz do smaku

lub 2 mnejsze*
nie masz pod ręką kiszonej marchewki, don't worry! Dobry, klasyczny kiszony górek też zrobi robotę!**

Zanim zaczniesz
Przygotuj patelnię.
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. 
Umyj warzywa.
Poszatkuj kapustę, przygotuj 4 liście salaty rzymskiej, pokrój pomidora i kiszonke, buraka pokrój w grubsze plastry (około 0,5-1cm), obierz awokado i pokroju w półksiężyce (skrop sokiem z cytryny aby zachowało kolor).

Krok po kroku

01/ Poszatkowaną kapustę wrzuć do szklanej miski, zalej gorącą wodą, dodaj 1/2 łyżeczki soli i odstaw.*

02/ Na patelni rozgrzej połowę porcji oliwy z oliwek, na rozgrzaną oliwę wrzuć przygotowane wcześniej plastry buraka, podsmażaj po 2-3 minuty z każdej strony (plastry powinny być miękkie), ściągnij z patelni i oprósz solą i pieprzem.

03/ Sos: 2 łyżki oliwy z oliwek wymieszaj z 2 łyżeczkami soku z cytryny, dodaj pieprz i sól do smaku, dokładnie wymieszaj.**

04/ Przekrój bułki na pół i wsadź je na 2-3 minuty do rozgrzanego piekarnika, po wyciągnięciu każdą z połówek polej łyżeczką wcześniej przygotowanego sosu.

05/ Odsącz dokładnie kapustę.

06/ Czas na układanie burgera: my zaczęliśmy od sałaty i kapusty, następne było awokado, kiszona marchewka, pieczone plastry buraka i pomidor ale tu nie ma sztywnych reguł!


Na marginesie

* dzięki temu kapusta będzie bardziej miękka.
**  super sprawdza się mały słoik; wrzucasz wszystko do słoika, dokładnie zakręcasz i robisz shake, shake ;)

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów