VEGE HAMBURGER W SAŁACIE
136.jpg

15-20 minut | źródło: sodu, potasu, magnezu, wapnia, wit. C, wit. B6, kwasów tłuszczowych: omega 3,6,9 | źródło fitozwiązków: foliantów, likopenu, karotenoidów | źródło: błonnika | posiłek: warzywa + tłuszcze | 1 hamburger (duży :)


W codziennym odżywianiu kierujemy się zasadą, by nie łączyć węgli i białek w jednym posiłku. Ale co zrobić, jak najdzie nas ogromna ochota na soczystego, chrupiącego burgera? Dzięki inspiracji Vege Box Cafe, do którego wpadamy weekendami, stworzyliśmy przepis na burgera w… sałacie!

Taki burger nie zostawi Was z uczuciem ciężkości i tzw. mgły mózgowej, która utrudnia powrót do działania i koncentracji. Odpowiedzialne za nią jest właśnie łączenie białek i węglowodanów, które mają inny proces trawienia (co oznacza więcej pracy dla naszego organizmu):

  • białka - ich trawienie zaczyna się w żołądku, gdzie białko rozkładane jest do peptydów, a dalej za pomocą enzymów trzustkowych w dwunastnicy i jelicie cienkim
  • węglowodany - tutaj sam proces zaczyna się już w jamie ustnej (pomaga w nim amylaza ślinowa), a następnie jest kontynuowany w dwunastnicy oraz jelicie cienkim

Zamiast więc fundować sobie zjazd energetyczny, zafundujcie sobie pyszną alternatywę dla klasycznego burgera!



Składniki

1/2 sałaty lodowej / plaster kalafiora* / pomidor / ogórek kiszony/ garść rukoli / pół awokado / kilka plasterków parmezanu** / vege majonez / ajwar / pieprz i sól do smaku / przyprawa do gyrosa*** / ulubiona oliwa

*o grubości 2-3 cm
** jedyny nie vege dodatek 
*** u nas królują naturalne przyprawy Cayenne

Zanim zaczniesz 
Połówkę sałaty lodowej przekrój na pół i ułóż na papierze śniadaniowym (tak żeby można było hamburgera zawinąć).
Umyj dokładnie resztę warzyw i pokrój tak jak lubisz.
Parmezan pokrój w cienkie plastry.

Krok po kroku

01/ Na rozgrzaną patelnię ułóż kalafiorowy kotlet i podsmażaj tak aby się zarumienił 3-4 min z każdej strony. Następnie przykryj i zmniejsz ogień. Podduszaj tak jeszcze około 10 min. Odkryj go na 2-3 min przed podaniem aby odparował.

02/ Połówkę sałaty posmaruj majonezem, dodaj kotlet z kalafiora, resztę przygotowanych warzyw i parmezan, na koniec dodaj ajwar. Zamknij drugą częścią sałaty.

03/ Całość zawiń w papier śniadaniowy.


Ten vege hamburger w sałacie to inspiracja, twórz swoje połączenia, wybieraj swoje ulubione warzywa! Ważna jest tylko jedna zasada: im więcej kolorów, tym lepiej :)

Smacznego!



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl