Szukaj

vege summer plate

Bartek, 22 sierpień 2021
vege summer plate


30 minut | źródło: potasu, wapnia, wit. A, wit. C, wit. K, wit. E, wit. B6, kwasów tłuszczowych: omega 3,6,9 | źródło fitozwiązków: foliantów, luteiny, zeaksantyny, betainy, karotenoidów | źródło: błonnika i białka roślinnego | posiłek: warzywa + tłuszcze | 1 talerz (duży :)


Czy jadłospis pełen różnorodnych, kolorowych warzyw nazwalibyście monotonnym? My zdecydowanie nie! Szczególnie w sezonie letnim, kiedy natura jest dla nas tak hojna.


Summer veggie plate jest właśnie jej esencją. To bukiet świeżych warzyw, w większości surowych, a w razie konieczności - jedynie ugotowanych bądź upieczonych al dente, by nie tracić cennych wartości odżywczych. Przy kompozycji staramy się wybrać jak najbardziej różnorodne warzywa (każde to inne minerały, fitozwiązki i witaminy), źródło roślinnych tłuszczy (np. awokado, oliwki, orzechy czy oliwę) oraz roślinnego białka (tu świetnie sprawdzają się warzywa strączkowe, hummus, orzechy).


By podkręcić smak warzyw, do summer veggie plate dodajemy też ulubione hummusy i pasty (np. te gotowe z dobrym składem i znakiem jakości #checkedbybh ;)



Składniki

papryka czerwona / ogórek / kilka różyczek brokuła / kilka różyczek kalafiora/ kolba kukurydzy / pół awokado / pomidor / garść bobu / 2-3 ziemniaki / pieprz i sól do smaku / ulubiona oliwa

Zanim zaczniesz
Umyj dokładnie warzywa i pokrój tak jak lubisz.

Przygotuj mała miskę do sparzenia brokuła.

Przygotuj 4 garnki do ugotowania warzyw.

Krok po kroku

01/ Dokładnie umyte ziemniaki wrzuć do zimnej wody, zagotuj, zmniejsz moc palnika i gotuje bez przykrycia 20-25 minut, aż zrobią się miękkie.

02/ Do gotującej się i osolonej wody wrzuć bób (wody powinno być 2 x więcej niż bobu), gotuj przez 15 minut (ziarna bobu powinny zaczynać unosić się na powierzchni), odlej i zahartuj pod zimną wodą.

03/ Do gotującej się wody wrzuć kolbę kukurydzy, nie sól wody- kukurydze solimy dopiero na talerzu, gotuj przez 10 minut.

04/ Do gotującej się i osolonej wody wrzuć kalafior, gotuj przez 10-12 minut bez przykrycia, odlej i zahartuj pod zimną wodą.

05/ W małym garnku zagotuj wodę. Kiedy się zagotuje zalej brokuła w misce, dodaj pół łyżeczki soli himalajskiej, odstaw na 4 minuty. Po tym czasie odlej gorącą wodę i zalej brokuła zimną - zostaw na 4 minuty, odlej. 

06/ Na dużym talerzu ułóż surowe pokrojone warzywa (pomidor, ogórek, papryka), dodaj ugotowane warzywa (bób, ziemniaki, kalafior i kukurydzę), dodaj awokado, posyp wszystko solą i pieprzem, polej ulubionym olejem*

Ten vege summer plate to inspiracja, twórz swoje połączenia, wybieraj swoje ulubione warzywa! Ważna jest tylko jedna zasada: im więcej kolorów, tym lepiej :)

Smacznego!


Na marginesie

* nasze najnowsze smakowe uniesienie to oliwa z pestek dyni*

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów