Szukaj

Wariacje na temat poke bowl - papryka z kiełkami

Bartek, 29 październik 2020
Wariacje na temat poke bowl - papryka z kiełkami

15 min | źródło wit. C, E i A | źródło potasu, magnezu, fosforu i żelaza |  1 porcja 

Aloha! Dzisiaj dzielimy się z Tobą daniem, które stworzyliśmy zainspirowani hawajskimi Poke Bowl. To piękne miski wypełnione smakowitościami. W #bodyhero polecamy wariant niełączenia białek z węglowodanami. Bazą naszej Poke Bowl są świeże i smaczne warzywa. Możesz do nich dodać białko: mięso, rybę lub jako lub węglowodany: kaszę, ryż, ziemniaki lub bataty.

Chcesz wyjść na osobę, która wie, co się w kuchni gotuje? Obierz marchewkę za pomocą temperówki do warzyw i udekoruj danie wiórkami. Pamiętaj, że pięknie skomponowany posiłek po prostu lepiej smakuje! Piękne miski, dużo kolorowych warzyw, do tego prosty sos na bazie doskonałej oliwy – taka randka stanie się ucztą dla wszystkich Waszych zmysłów!

Poke Bowl z chrupiącymi kiełkami, soczystą papryką, pomidorkami i szpinakiem to prawdziwa bomba witamin! Wybieraj kiełki, które mają wszystko, co najlepsze w roślinie – to Twoje zdrowie i dobre samopoczucie zamknięte w listku z ogonkiem. Pamiętaj, że papryka jest doskonałym źródłem witaminy C, E i A oraz mikroskładników: potasu, magnezu, fosforu i żelaza.

Wiesz, że należy spożywać 15 porcji warzyw dziennie? Jedna porcja to tyle, ile zmieści się w Twojej otwartej dłoni: kilka pomidorków, średnia marchewka, parę różyczek brokułu lub kalafiora – niewiele, prawda? Jeśli chodzi o liście, potrzebujesz dwie otwarte dłonie pełne szpinaku, roszponki, rukoli, czy sałaty masłowej, aby otrzymać JEDNĄ porcję! Tak, dwa plasterki pomidora na kanapce to wciąż za mało warzyw!

Przyrządzaj dania w stylu Poke Bowl, by jak najdłużej cieszyć się wspaniałym samopoczuciem i dziel się naszymi przepisami ze swoimi bliskimi. Pamiętaj, warzywa jedzone wspólnie, stają się smaczniejsze!

Pokaż nam swoje wariancje na temat Poke Bowl na Facebooku lub Instagramie. Oznacz nas #bodyhero!



Składniki

2 garści szpinaku baby / 1 czerwona papryka / 2 duże marchewki* / 2 garści pomidorków koktajlowych / garść oliwek / połowa opakowania kiełków** / 2-3 łyżki oliwy z oliwek / łyżka octu jabłkowego*** / sól i pieprz

duże marchewki lepiej współpracują z temperówką do warzyw*
u nas tym razem kiełki grochu**
lub soku z cytryny***

Zanim zaczniesz

Umyj dokładnie warzywa. Przygotuj mały słoiczek.*

*opcjonalnie, do przygotowania sosu

Krok po kroku

01/ Pokrój paprykę w drobne paski, natemperuj marchewkę w długie wstążki.*

02/ Sos: do słoiczka wlej oliwę i ocet, dodaj przyprawy. Zakręć i bądź jak barman Jamesa Bonda - mocno wstrząśnij.

03/ Na dnie półmiska umieść szpinak, dodaj marchewkowe wstążki, plastry papryki, oliwki, pomidorki koktajlowe i kiełki.

04/ Całość polej sosem.


Na marginesie

* nie masz temperówki do warzyw, no problem. Pokrój marchewkę w cienkie paski/zetrzyj na tarce.


Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów