Szukaj

Sałata rzymska z glazurowaną marchewką i cukinią

Bartek, 2 październik 2020
Sałata rzymska z glazurowaną marchewką i cukinią

25 min | źródło: betakaroten, wit. C, wit. K, wit. PP | warzywa + tłuszcze | 1 porcja


Lato zmierza ku końcowi. Uwielbiamy te chwile, gdy poranki są już chłodne i ciepła herbata rozgrzewa od środka, ale w ciągu dnia można zdjąć sweter i cieszyć się ciepłem. Słoneczne dni przeplatają się z tymi chłodniejszymi, w których czasie pogoda wyraźnie przypomina o zbliżającej się wielkim krokami jesieni. Na październikową słotę przygotowaliśmy sałatkę „babiego lata”, czyli pyszny mix glazurowanej marchewki z cukinią #foodbybh

To wyśmienite połączenie – tak twierdzi Bartek i wszystkie osoby, które próbowały sałatki pod jego czujnym okiem –marchewki i cukinii. Glazurowanie sprawia, że warzywa stają się słodkie i pełne smaku. Ta sałatka to ciepła kwintesencja późnego lata zatrzymana na talerzu #warmsalad 

Stanowi smaczny dodatek do obiadu oraz specjał w czasie przyjęcia ogrodowego. Jak mówi Asia: miską pełnej marchwi i cukinii być może nie zawojujesz świata, ale nakarmisz kilka osób i staniesz się bohaterem we własnej kuchni!

Zanim jednak przystąpisz do siekania, chcemy Ci zaprezentować raz jeszcze: jej smaczność cukinia i wspaniałość marchewka #carrot polecają się na obiad. Zafunduj sobie bombę beta karotenu, dzięki której zadbasz o kondycję skóry, włosów i paznokci #foodforhair
Jedz sałatkę, by zatrzymać opaleniznę i lato #summer na swojej skórze chwilę dłużej!
Pamiętaj, by utrzymywać warzywa al dente. Wtedy nie tylko przyjemnie chrupią, ale zachowują swoje wartości odżywcze.

Czy wiesz, że gdy łączysz w jednym daniu jedzenie o różnej teksturze, taki posiłek jest po prostu ciekawszy dla dużych smakoszy warzyw i dla małych niejadków? 

Koniecznie oznacz nas na zdjęciach #bodyhero i podziel się z nami, z czym serwujesz sałatkę z glazurowaną marchewką i cukinią – nie możemy się już doczekać!



Składniki
główka sałaty rzymskiej  / 1/2 małej cukinii / 1 średnia marchew /1/2 ogórka zielonego / 1/2 papryki czerwonej / 1/2 awokado / garść szpinaku / ząbek czosnku /  łyżeczka czasoncku niedźwiedziego /  sól pieprz /  łyżka octu jabłkowego /  łyżka oliwy z oliwek /  łyżka oleju kokosowego* / szczypta parmezanu**

można zamienić na sok z cytryny*
można zamienić na masło lub inny tłuszcz**
w opcji vege można zmienić na płatki drożdżowe**

Zanim zaczniesz
Umyj dokładnie warzywa. 
Przygotuj patelnię.
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Krok po kroku
01/ Warzywa pokrój na cienkie paski, plasterki, półksiężyce.*

02/ Rozgrzej na patelni olej kokosowy.**

03/ Czosnek pokrój w cienkie plasterki i wrzuć na rozgrzaną patelnię.

04/ Następnie wrzuć marchew, podsmaż co jakiś czas mieszając do momentu, aż zmięknie (5-10 min).

05/ Następnie na patelnię dodaj cukinię i podsmaż wszystko przez kolejne 3-4 minuty.

06/ Dopraw warzywa na patelni solą, pieprzem i czosnkiem niedźwiedzim. Pozostaw na patelni, na najmniejszym poziomie grzania.

07/ Zrób sos: wymieszaj oliwę z oliwek, ocet jabłkowy*** i przyprawy do smaku (sól i pieprz).

08/ Główkę sałaty przekrój na pół (tak aby nie pękła na dole). Rozłóż ją na dużym płaskim talerzu. Na wierzch dodaj szpinak. Polej wszystko 1/2 zrobionego sosu.

09/ Na szpinak wyłóż glazurowane warzywa, dodaj ogórka, paprykę, awokado, polej resztą sosu.

10/ Całość włóż do nagrzanego wcześniej piekarnika na 3 do 5 minut.****

11/ Po wyciągnięciu posyp parmezanem.*****


Na marginesie

* wybierz technikę najlepszą dla Ciebie
** może być masło lub inny tłuszcz
*** dobrze sprawdza się też sok z cytryny
****opcjonalnie
*****
lub płatkami drożdżowymi w wersji vege

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów