Regeneracyjny wyjazd na weekend - dlaczego warto?
Regeneracyjny wyjazd na weekend - dlaczego warto?

 Jak wygląda Twój typowy dzień? Zaczynasz poranek od jogi, przeczytania kilku stron książki i nieśpiesznie wypitej kawy? A może raczej budzik brutalnie przerywa i tak już za krótki sen, w osiedlowej Żabce w pośpiechu chwytasz hot-doga i lecisz do pracy, której stres jest nieodłączną częścią?

 

5 powodów, dla których powinniście pojechać na nasz wyjazd sportowy!

Większość z naszych podopiecznych identyfikuje się niestety z tym drugim obrazkiem. Dlatego właśnie wpadliśmy na pomysł zorganizowania wyjazdu, który zamiast znowu kazać Wam przyśpieszyć, pomoże zwolnić. Tak powstała idea obozów w rytmie slow, które na stałe zagoszczą w naszej ofercie. Poznajcie powody, dla których nie może Was na nich zabraknąć!


1. Odstresowanie 

Jesteśmy bardzo zestresowanym społeczeństwem. To nie koniec złych wiadomości. Bo chociaż może się Wam wydawać, że stresuje się głównie Wasza głowa, to prawda jest taka, że stres silnie odczuwa też Wasze ciało. A to przez takie zewnętrzne bodźce jak:

  • hałas
  • białe światło ekranów
  • siedzący tryb życia
  • cukier, konserwanty, wzmacniacze smaku
  • sztuczne zapachy
  • zanieczyszczone powietrze

Jak widzicie, w kość dostają właściwie wszystkie nasze zmysły. W takiej sytuacji nasz Autonomiczny Układ Nerwowy przestawia się na tryb walki. Część współczulna aktywizuje organizm do działania - to tzw. reakcja fight or flight (walcz albo uciekaj). Krótkotrwale może być pozytywną rzeczą, ale w nadmiernej ilości prowadzi do wyczerpania. Dodatkowo, całą fizyczna mobilizacja naszego ciała idzie “do kosza”, jeżeli na przykład do stresu dochodzi, kiedy siedzimy przed komputerem, a nie jesteśmy w sytuacji faktycznie wymagającej mocno fizycznej reakcji. 

Z kolei część przywspółczulna układu nerwowego działa w ciele niczym hamulec, który odpowiada za reakcję zwaną rest and digest (odpoczywanie i trawienie).  

Co ma do tego nasz weekend w rytmie slow? Zaprogramowaliśmy go tak, byście właśnie mogli fizycznie i psychicznie wcisnąć STOP. Żeby Wasze organizmy odpoczęły od przebodźcowania, a w Waszych głowach utrwaliły się techniki, które pomogą walczyć z codziennym stresem też po powrocie - jak np. nauka prawidłowego oddychania. 

2. Regeneracja 

Myśląc o tym, gdzie zorganizować wypad na weekend, wiedzieliśmy, że musi to być miejsce sprzyjające regeneracji. A to oznacza: z dala od miasta, wśród zachwycającej natury, która zredukuje poziom kortyzolu. Dom wynajęty przez nas na wyłączność, z widokiem na góry i lasem obok, okazał się strzałem w dziesiątkę. To właśnie takie miejsca sprawiają, że możemy się wyciszyć i prawdziwie odpocząć. To w nich wybieramy spacery, a nie kolejny wieczór przed Netflixem. 

Dodatkowo, w programie naszego weekendu w rytmie slow znalazł się też koncert gongów wrocławskiego zespołu Zen Zone. A gongi tybetańskie wydają dźwięki o takiej samej częstotliwości co np. szum lasu albo morskich fal, więc kojąca atmosfera, a potem spanie niczym dziecko, gwarantowane!

Regeneracja w wydaniu Body Hero to także ruch. Umiarkowany ruch sprzyja regeneracji naszych organizmów i pozwala się odstresować, o czym piszemy też dalej. 

3. Ludzie

Weekend slow motion nie byłby kompletny bez wszystkich osób, które go współtworzą. I nie mamy tu na myśli tylko nas i naszej opieki przez cały czas trwania eventu, ale przede wszystkim uczestników. Oczywiście możecie przyjechać na taki wyjazd we dwoje, ale jeżeli zdecydujecie się pojechać sami, to możecie być pewni, że dobrego towarzystwa #teambodyhero nie zabraknie!

4. Świadomy ruch

Pisaliśmy wyżej, że umiarkowany ruch sprzyja regeneracji. Ale dlaczego właściwie umiarkowany? Ruch o dużej intensywności to kolejny stres dla organizmu, więc w czasie wyjazdów chcemy stawiać na coś, co da oczywiście odwrotny efekt. I nie chodzi bynajmniej o typowy odpoczynek po pracy wielu osób - bierne leżenie na kanapie z niezdrowymi przekąskami obok. 

Trening Animal Flow składa się z powolnych, ale bardzo świadomych i niekiedy intensywnych ruchów. Kładzie nacisk na bardzo ważny aspekt, jakim jest mobilność. To praca nad nią daje narzędzia do walki ze sztywnymi mięśniami, które powodują u nas bóle (kręgosłupa, bioder, karku), kontuzje oraz stres (napięte mięśnie to sygnał dla organizmu, że nadchodzi czas na walkę).

5. Dieta roślinna 

Nawet taki krótki wypad na weekend może być iskierką zapalną do zmiany Waszych nawyków żywieniowych! Powiedzenie, że jesteś tym, co jesz, ma w sobie dużo prawdy. A jak jesz dużo przetworzonego jedzenia, białej mąki, cukru, kofeiny, to jesteś… kulką stresu. Takie działanie mają właśnie tego typu produkty. 

W czasie wyjazdów chcemy więc pokazywać, że można jeść pysznie, a zdrowo. Wierzymy w moc owoców i warzyw, bo to wspaniałe źródła witamin, fitzwiązków anytoksydantów. A wiemy, że do takiej deity przekonać się można tylko w praktyce - próbując ciekawych dań z ich udziałem i patrząc, jaki to ma wpływ na nasze samopoczucie. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl